Thursday 6 October 2016

10 Sfaturi Despre Cum să Îţi Promovezi Evenimentul "Black Tie" în Social Media

Nu sunt deloc o fashion-ista si, în ultima vreme, nici o fată "de lume" nu mai sunt, astfel încât am să fac ce face orice tocilar, şi anume, am să vă vorbesc despre ce ştiu eu mai bine: social media. Ce facem în legătură cu social media atunci când organizăm un eveniment formal şi elegant?

Am să încep cu o constatare tristă: în România, nu prea ştim să promovăm mai nimic, cu atât mai puţin evenimentele "black tie". După ce că sunt puţine, sunt şi foarte prost promovate în online. Ne jenăm să spunem ce facem de teamă să nu părem lăudăroşi, însă, uităm că doar oamenii pot să pară lăudaroşi, nu şi brand-urile sau cauzele pentru care luptăm. Luăm totul mult prea personal. De ce ar fi important să le promovăm? Poate pentru că ne conferă vizibilitate, pentru că putem crea comunităţi în jurul acestora, pentru că putem transmite mesaje puternice, strânge fonduri, construi coaliţii sau impune puncte de vedere. 

Nu există eveniment mai elegant decât cel black tie, cu excepţia "white tie", care însă se pretează la evenimente regale, culturale sau diplomatice de excepţie. Pentru un ghid video despre ce inseamna dress code-urile de pe invitații (în limba engleză) urmăriți acest film publicat de Gentleman's Gazzete pe YouTube.

Aşadar, să trecem la treabă. Sa promovăm în reţelele sociale evenimentele noastre "black tie". Dar cum?

1. Creează o pagină de Facebook a evenimentului (Facebook Event Page)

Majoritatea utilizatorilor de Facebook intră pe platformă cel puțin o dată pe zi. Aceasta nu poate însemna decât o bună oportunitate de a comunica cu rețeaua ta de pe Facebook despre ultimele detalii ale evenimentului, dress code, precum și de a încuraja participanții să se cunoască înaintea evenimentului.

Facebook oferă oportunitatea de a rula publicitate targetată pentru evenimentul tău, precum și statistici care măsoară eficiența investiției într-o eventuală campanie. De asemenea, aminteşte-le participanţilor înregistraţi să distribuie detalii despre eveniment în propriile lor reţele. Dacă evenimentul este unul profesional, adaugă şi un grup de LinkedIn dedicat evenimentului. 

2. Creează un #hashtag dedicat evenimentului. Sunt multe motive pentru care trebuie să faci asta: coerenţă în reţelele sociale, vizibilitate, mai mult control. Dacă vrei să ştii mai multe, iată aici un articol foarte util.

3. Utilizează un indicator de status - o broșă sau o insignă oferite în mod gratuit pe care bărbaţii şi-o pot ataşa la sacou, un trandafir roșu, orice simbol care oferă participanților posibilitatea de a transmite într-o singură imagine faptul că au participat la evenimentul tău. Cu cât mai simplu, mai vizibil și mai coerent cu tematica evenimentului, cu atât mai eficient.


4. Asigură-te că fiecare pagină dedicată evenimentului este ușor de distribuit pe platformele de socializare.

Spre exemplu, poți amplasa pe pagina de mulțumire la înregistrarea pentru eveniment un buton de ClicktoTweet prin care participanții pot da un tweet pregătit de tine prin simpla apăsare a unui buton.  Asigură-te că postezi conținut pentru toate gusturile, video şi fotografii verticale sau în format "square", logo-uri, biografii ale participanţilor sau amfitrionilor, etc.

5. Angajează un fotograf al evenimentului care să utilizeze un spaţiu dedicat pentru a realiza instantanee de grup sau individuale numai bune de postat şi  distribuit pe reţelele sociale. De asemenea, asigură-te că cel puţin o parte dintre fotografii sunt deja încărcate pe reţelele sociale chiar din timpul evenimentului pentru a crea o mică vâltoare chiar atunci când oamenii sunt împreună, distrându-se. Astfel, vei creşte şansele ca aceştia să distribuie conţinutul postat de tine.

6. Testimonialele video sunt nemaipomenit de eficiente în promovarea evenimentului pe reţelele sociale. Chiar şi înregistrate cu telefonul mobil, cu editare video imaginativă, poţi obţine un clip de promovare de excepţie. Nu rata şansa de a reda entuziasmul şi voia bună şi celor care nu au participat la eveniment.

Sursă: Gentleman's Gazzette

7. Creează un pic de "buzz" pozitiv distribuind conţinut foto sau video din culise.  Ce imagini din culise? Stabileşte fiecare, în funcţie de natura evenimentului: de exemplu, imagini cu amenajarea sălii, pregătirea meniului, a "foto booth"- ului sau a pungilor de cadouri. Toate creează celor interesanţi senzaţia de intimitate şi familiaritate cu organizatorii şi cu evenimentul. Atenţie, însă, să nu construiţi aşteptări false.

8. Foloseşte-te de orice oportunitate de comunicare online, a ta şi a celor implicaţi în organizare, pentru a anunţa, subtil, evenimentul. Spre exemplu: adaugă un rând la semnătura ta digitală ataşată fiecărui email, adaugă un nou status pe Skype şi Whatsapp, schimbă "cover photo" la Facebook, Twitter şi Instagram cu un banner al evenimentului, etc. 

9. Respectă intimitatea participanţilor asigurându-te că nimeni nu este filmat sau fotografiat fără acordul său. Fotografiile organizatorilor trebuie să fie făcute în spaţiul dedicat sau să nu evidenţieze pe nimeni în mod special, decât dacă primeşte acceptul protagonistului. De asemenea, materialele de promovare trebuie să conţină detalii despre canalele sociale unde sunt postate fotografii-video de la eveniment şi cum pot fi acestea şterse în cazul în care ofensează pe cineva. Nu în ultimul rând, nota de eleganţă impusă de o petrecere "black tie" trebuie să transpară şi în social media. 

10. Dacă evenimentul îţi permite, acordă puţin spaţiu de creativitate invitaţilor optând pentru un dress code de tipul "black tie reinventat", "black tie urban" sau "creative black tie". Acest mic detaliu poate da un plus de culoare evenimentului şi va oferi mai multe ocazii de arătat în social media. La fel de important, nu uita să transmiţi participanţilor, prin canalele de social media, care sunt aşteptările organizatorilor în ceea ce priveşte vestimentaţia, chiar şi atunci când optaţi pentru un dress code clasic. Spre exemplu, puteţi transmite că "rochiile scurte sunt mai puţin utilizate în ţinutele black tie".  

Sursă: Answear.ro
Acestea fiind spuse, şi pentru că nouă ne place să facem totul online, iată câteva resurse online pentru a-ţi pregăti garderoba pentru următorul eveniment "black tie" din viaţa ta. Pentru barbaţi, poţi găsi costume bărbaţi de tip "tuxedo" aici sau aici; pantofi aici sau variante mai scumpe aiciPentru doamne, pantofi eleganţi de seară minunaţi găsiţi aici sau mai accesibili aici, iar rochii elegante aici, aici sau aici.    

Această postare a fost înscrisă în competiţia SuperBlog 2016. 

No comments:

Post a Comment