Friday 7 October 2016

Cele 5 Cetăţi ale Sufletului Meu

De-a lungul vieţii mele 5 cetăţi şi-au pus amprenta pe sufletul meu. Anii scurşi în interiorul zidurilor lor m-au făcut om mare, m-au înaripat şi m-au învăţat că viaţa e un lung şir de clipe memorabile şi nu un ceas care ticăie. Cetăţile astea sunt reperele vieţii mele. Totul s-a întâmplat înainte de, sau după, sau în timpul. Sunt cetăţi la care revin mereu şi altele pe care le port doar în suflet, dar niciuna nu va pleca vreodată din interiorul meu profund. Iar ele, cetăţile săracele, nici măcar nu îşi mai aduc aminte de mine. Sunt prea preocupate să ţină piept furnicarului de oameni care le scarpină măruntaiele în căutarea aceloraşi momente memorabile care să le îmbogăţească viaţa. Dar eu nu mă supăr. Pe mine m-au servit impecabil.

Aşadar, pe scurt, pe foarte scurt: mi-am trăit copilăria şi prima dragoste la Piatra Neamţ, oraş de munte şi de poveste, ca apoi să plec la şes, la Bucureşti, şi să învăţ să mă descurc în capitala unei ţări măcinate de interese şi promiscuitate. Astfel că mi-am făcut un ţel din a pleca spre zări mai însorite şi am ajuns într-o dimineaţă răcoroasă, cu trenul, pe malul cel mai de sus al Adriaticii, la Trieste. 

Despre Trieste aş putea scrie lesne 100 de pagini fără să mă opresc, dar am să spun doar că acolo am înţeles că fericirea poate fi doar vânt, mare, munte şi apusuri de soare. Am revenit în Bucureştiul gri mai veselă şi mai optimistă, dar iar am vrut să plec, şi am plecat. De data aceasta, la Londra, oraşul visurilor mele.  Acolo am reînvăţat aproape tot, mai puţin omenia pe care am deprins-o alături de prietenii mei din blocul comunist din Piatra Neamţ. Londra mi-a arătat valoarei omeniei mele, aşa că m-am întors în pestriţul Bucureşti pentru a-mi face un nume printre ai mei...

Nu mi-am făcut un nume, ba chiar mi l-am schimbat, dar am reuşit să construiesc ceva mult mai de preţ, o FAMILIE. Şi când credeam că le am pe toate şi când am început să văd Bucureştiul din gri, în pestriţ şi apoi în pitoresc, devenindu-mi acasă, viaţa m-a furat din nou şi m-a plantat la Atena, oraş al filosofilor şi al nebunilor, al măslinilor şi al portocalilor, al soarelui arzător şi al mării fără valuri. 

În Atena te simţi ca acasă doar până constaţi că totul este pe dos: aici "nostimo" înseamnă "gustos", ";" este de fapt "?" iar sunetul [i] se scrie în cinci feluri. Dar oricât de departe m-ar duce viaţa de acum încolo, Atena va ramâne pentru mine un reper, un colţ de rai, un stâlp. Nicăieri în lume n-am să găsesc portocale mai dulci, alături de legume mai gustoase, alături de nisipuri mai fine şi istorie mai impresionantă. Nicăieri în lume nu voi mai fi aşa cum sunt aici, în patria democraţiei, a filosofiei şi a artei. 


Şi acum că ţi-am făcut itinerariul sufletului meu, vreau să îţi arăt cum pot eu să materializez această călătorie cu bani puţini şi cu minimum de efort. Iată cum am să reuşesc eu să construiesc vacanţa europeană a sufletului meu zburând cu mai puţin de 200 euro. Crezi că e posibil? 

Am făcut două simulări pe site-ul Ryanair, una pentru noiembrie 2016 iar alta, mai probabilă, pentru martie 2017. La ce preţuri am ajuns?  180,7 euro pentru noiembrie, respectiv 162,95 euro pentru martie 2017. Preţul acesta include cinci zboruri economice şi patru destinaţii. Fain, nu? Din păcate, la cetatea mea rădăcină, Piatra Neamţ, nu am cum să ajung cu avionul, încă. Dar o port în mine, cu fiecare zi mai vie şi mai preţioasă. Ce este de-a dreptul spectaculos este că, la varianta pentru noiembrie 2016, zborurile au loc în decurs de o săptămână (7-14 noiembrie). Nu ai cum să găseşti o ofertă mai bună cu doar o lună în avans! 

Redau mai jos print screen-urile pentru noiembrie, în caz că nu mă credeţi pe cuvânt:
Zbor Atena-Bucureşti, Luni, 7 Noi., 28,04 euro
Zbor Bucureşti - Londra, Miercuri, 9 Noi., 30,59 euro
Zbor: Londra-Trieste, Vineri 11 Noi., cu retur Duminică, 13 Noi., 74,48 euro
Zbor: Londra -Atena, Luni, 14 Noi., 47,59 euro
Iar totalul, da, 180 euro şi o copeică. Magnific!

Aşadar, dacă ai chef de un city break low cost găseşti aici destinaţiile Ryanair din România, dar nu te rezuma la atât. Ai de ales între 200 destinaţii din 33 ţări, alegând să zbori printr-un oraş bine conectat (sau, mai bine zis, printr-o cetate bine răscolită). Faci check-in online prin aplicaţia de mobil şi îţi iei doar cele două bagaje gratuite de cabină, sigur îţi vor ajunge şi vei economisi timp preţios. Eu m-am hotărât, aşa voi face!

Această postare a fost înscrisă în competiţia SuperBlog 2016. 




No comments:

Post a Comment